Waarom "The Do Good Only Company"?

Om te begrijpen waarom we The Do Good Only Company heten, beginnen we bij mijn grootste bron van inspiratie.

Mijn moeder heeft haar hele leven de status quo uitgedaagd. Ze was altijd op zoek naar nieuwe manieren om dingen te doen, van dingen uitvinden tot strijden voor mensen die geen platform hebben. Tijdens haar leven gaf ze het voorbeeld aan haar vier kinderen en vele anderen, over wat het betekent om doorzettend, veerkrachtig, empathisch, grappig, pragmatisch en uitdagend te zijn – allemaal tegelijk.

Tegen het einde van haar leven werd ze op een ochtend wakker van en droom over het terugkeren naar Nederland, met een schip naar de haven van Rotterdam. Dit was een reis die ze maakte als kind, na de oorlog.

Ze was klaarwakker en zei dat ik naar haar moest luisteren. In haar droom had ze het antwoord op alle vragen in de wereld gevonden. Ik was in een voor-koffiestaat en zei: “Is goed, mam. Wat is het antwoord?”

Ze zei, heel duidelijk: "Het antwoord op alle vragen is to Do Good Only. Als je elke vraag zo beantwoord, kan je alle problemen in de wereld oplossen."

Dat geloof ik. Als je dat principe gebruikt om naar alles te kijken wat je doet, wat je bedenkt of besluit, dan zijn de mogelijkheden voor impact eindeloos. Dus toen het tijd was om een naam te geven aan deze samenwerking van ongelooflijk interessante, toegewijde en deskundige professionals, was er eigenlijk maar één keuze.

Een naam kiezen die ons altijd een startpunt geeft en ons eraan herinnert dat alleen praten niet genoeg is; we moeten ook DOEN!

Caroline Williams,
Head Rebel

Skip to content